luni, 14 februarie 2011

gânduri despre azi

Am fost la Liceul x. Pe coridor nişte băieţi mi-au spus unde este cancelaria. Am intrat, mi-a răspuns o profesoară că ea este cea pe care o căutam. Am fost vizual dezamăgită, nu aşa mi-aş fi imaginat o profesoară, nu aşa posomorâtă, aşa vopsită, machiată, slăbită de puteri şi parcă fără viaţă. Am întârziat la oră pentru că dânsa era de serviciu. Au intrat alte profesoare , dezamăgite: elevii nu au caiete, sunt dezinteresaţi. O parte din profesoare erau îmbrăcate nepotrivit vârstei, erau prea palide, vopsite şi machiate strident, prea slabe. O altă parte de profesoare dintr-o generaţie ceva mai veche erau doamne plinuţe , parte obişnuite, parte prea masculine, păstrau o rutină în gesturi, măcar , îmi spuneam, au o familie liniştită acasa, au o familie.
Azi femeile nu mai prea au familie. Dar au copii ce se îmbolnăvesc sau se nasc cu anumite boli,nici grave, nici de trect cu vederea.

În clasă mulţi băieţi, spre început interesaţi, subiectul- droguri.
Fete îmbătrânite , feţe schimonosite parcă, mă intimida aproape situaţia, apoi mi-am strâns entuziasmul şi am început să îi îndemn să facem o scenetă, să vedem cine e victima, să ne împărţim pe roluri în medici, prieteni , anturaj nociv, familie.
Elevii glumeau, fără legătură cu piesa, îşi băteau joc unii de alţii, făcând apropouri la colegii lor care poate consumaseră droguri. În final am rămas cu 5 oameni în discuţii, 5 elevi de clasa a 12-a mai interesaţi, mai comunicativi şi am povestit de tot felul de cazuri, de efecte, le împărţisem la început materiale cu ele, apoi de ce mă motivează să fac asta, de cum se comportă ei între ei.
Mi-au spus că da, se fumează în şcoală când sunt profii în pauză...mă aşteptam. Dar fumează aşa ca nişte bleguţi, ca nişte oameni ce nu au speranţe , gânduri, planuri. Nu fumează nici măcar de fiţe ci mai mult de amarul vieţii şi mă gândeam la vârsta lor , la cei 19 ani. Ascultau şi participau tot cei care cunoşteau, care au avut bucuria unor familii mai bune, care nu au căzut, şi ceilalţi?
Pe calculatoare nu aveau instalate programele pentru filme, nu se puteau downloada pt că nu era administratorul care ar fi avut parola pt a putea instala...orele au trecut, 2..nu ştiu ce s-a ales, măcar au rămas cu foile acelea, cu câteva vorbe.
Eu cred că se poate mai bine. Dar de ce aşa profesori de religie? Aşa lipsă de viaţă...unde sunt tinerii de 19 ani?

Niciun comentariu: