joi, 7 februarie 2008

Cetatean al patriei


" Cea mai importanta idee este cea care se repeta secunda de secunda in al meu creier.
Sint fericit ca sint cetatean al Romaniei.
Cand sint trist, sau cand nu sint trist, cand sint inspirat, sau cand sint bleg, sau numai obosit, -cand sint vizionar, sau cand mi-e somn de mine insumi, -toate acestea le gandesc si le formulez in minunata limba romana.
Nationalitatea nu este o analiza de sange, ci o optiune. Domnul Rosenthal care a pictat cu inflacarare chipul femeii, "Romania Revolutionara", cu salba de aur pe deasupra de sanii laptosi, pentru mine a fost un bun roman. Domnul meu profesor de liceu, cand m-a invatat sa gandesc cu subiect si predicat in miraculoasa limba romana, nici o secunda nu mi-a dat prin creierul meu tanar ca nu poate fi altceva decat un brav cetatean al patriei mele.
Sintem ceea ce iubim. De la Altamira incoace, taurele arata colorat. Culoarea cea mai scumpa inimii mele este culoarea limbii romane.
Dragii mei, nu va mai lasati provocati de superstitiile unor fosti tradatori, a unora care-si spuneau lor insile oameni si se laudau ca sint romani, fara macar sa stie taina acestei sperante umane care se numeste limba romana.
A fi cetatean roman este o dragoste si o optiune, iar nu o stare sangeroasa a eprubetei.
Dragii mei, ce frumoasa este Romania luptatoare si cu salba de aur pe sanii laptosi!"

Nichita Stanescu

Niciun comentariu: